Ondersteunend aan de operationele afdelingen werken business support afdelingen zoals Total Quality Management, Regulatory Affairs, Finance & Control, Facilitaire Zaken, HR en diverse Management Assistentes. Deze afdelingen maken dat bedrijfsprocessen goed verlopen en dat er informatie wordt verschaft die nodig is bij het realiseren van al onze producten en diensten!
Total Quality Management (TQM) richt zich op het borgen van de kwaliteit van onze producten en procedures en is de overkoepelende naam voor 4 subdivisies:
Saskia (TQM-manager): “Binnen TQM werkt iedereen aan de beste klantbeleving. Door goed naar de interne processen te kijken, zelf kritisch te blijven en aldoor de samenwerking op te zoeken met de andere afdelingen, komen we steeds weer tot betere resultaten. De afdeling Total Quality Management is erg divers, maar wat we gemeen hebben is nieuwsgierigheid, doortastendheid en de wil om te verbeteren!”
Deze corporate afdeling is verantwoordelijk voor onze regulatory, public en legal affairs. Het team houdt zich op wereldwijd niveau bezig met de ontwikkeling van regelgeving en certificeringsdossiers. Deze dossiers dienen als basis voor lokale registraties. Hiervoor investeert de afdeling in een goede samenwerking met lokale collega’s en externe partijen om tijdige productregistraties te garanderen, te onderhouden en/of uit te breiden. Daarnaast neemt het team deel aan de ontwikkelingsprocessen van productmarketingconcepten en geeft het advies voordat producten commercieel worden gebruikt. Aangezien regelgeving en richtlijnen continu veranderen, houdt het team de procedures en regelgeving bij. Tenslotte bouwt deze afdeling aan duurzame relaties tussen onze organisatie en beleidsmakers.
Ana werkt sinds een aantal jaar als Regulatory Affairs Specialist. “My main contact points are my manager and my colleagues from Support, but the whole team interacts together since the exchange of knowledge and experience is very important. We also have regulatory colleagues at other Koppert locations, which I also have a lot of contact with.”
De afdeling Finance & Control is onderverdeeld in de Financiële Administratie en Treasury & Control. De Financiële Administratie is verantwoordelijk voor de debiteuren-, crediteuren-, vaste activa- en projectadministratie. De collega’s van dit team bewaken o.a. krediettermijnen, leven de incassoprocedures na, leveren verschillende financiële rapportages en adviseren over BTW-vraagstukken. Treasury & Control waarborgt de financiële aspecten van onze divisies. Deze collega’s bewaken het budget en de vastgestelde KPI’s, analyseren business performances, signaleren kansen en risico’s en meer. Daarnaast is deze afdeling o.a. verantwoordelijk voor de AO/IC en de kostprijssystematiek. Kortom, deze collega’s zorgen ervoor dat de cijfers kloppen en dat onze assets in goede handen zijn! Onze collega's Jan en Assia vertellen graag over hun werk binnen deze afdeling.
De HR-afdeling van Koppert bestaat uit verschillende onderdelen. De HR-Business Partners zorgen als strategische sparringpartners, samen met de manager van deze afdeling, voor het creëren van een sterke (financieel) gezonde afdeling, waarbij de juiste mensen op de juiste plaats zitten. De HR-administratie verwerkt personeelsmutaties, voert salariswijzigingen door coördineert de verlof- en verzuimregistratie. De Koppert Academy focust zich op het ontwikkelen van leerprogramma’s en leerconcepten. Het onderdeel Recruitment is o.a. verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van werving- en selectieprocessen en assessmentprogramma’s. Tenslotte ondersteunt Arbo, Veiligheid en Milieu alle afdelingen binnen de organisatie met het ontwikkelen en onderhouden van veilige en gezonde arbeidsomstandigheden op de werkplekken.
Mandy startte in 2016 als Inhouse Intercedent. “Ik vond Koppert zo’n tof bedrijf dat ik eigenlijk na dit half jaar niet meer weg wilde! Gelukkig was de klik wederzijds en heb ik de overstap kunnen maken naar Koppert zelf. Nu werk ik al een aantal jaar als HR-Business Partner.”
De hospitality afdeling maakt onderdeel uit van het HR team. Ons hospitality team is het visitekaartje van Koppert en het eerste aanspreekpunt voor bezoekers en collega’s.
Zij zijn onder andere verantwoordelijk voor het beantwoorden van binnenkomende telefoontjes en e-mails, dragen zorg voor zowel interne als externe zaalreserveringen en assisteren bij de voorbereiding van diverse bijeenkomsten, trainingen en evenementen.
Daarnaast heeft Koppert sinds september 2017 een Experience Center. De hospitality afdeling is verantwoordelijk voor de aanvragen en het organiseren van het totale dagprogramma.
Cynthia is coördinator van het team Hospitality:
“Als hospitality afdeling zijn wij volop bezig met het verzorgen van de optimale Koppert ervaring voor bezoekers en collega’s. Het leuke aan het werk op onze afdeling vind ik de complimenten die je krijgt als een event of (inter)nationaal bedrijfsbezoek succesvol is afgerond en de diversiteit aan externe gasten, van een minister net in pak tot aan tuinders/boeren op hun kleischoenen, geen dag is hetzelfde.”
De Executive Assistants en Directiesecretaresses zijn de steun en toeverlaat van onze Board-members en MT-leden. Zo zijn zij aanspreekpunt voor interne- en externe stakeholders, hebben een goed overzicht van lopende zaken binnen de organisatie en vervullen een vertrouwensfunctie waarbij discretie en tact vereisten zijn.
Ingrid (Directiesecretaresse) werkt nu al een aantal jaren bij Koppert en ondersteunt de Director Corporate Marketing. “Ik ondersteun bij de planning van zijn werk, o.a. door een sparringpartner te zijn voor hetgeen dat hem bezighoudt, door zijn afspraken te regelen, de correspondentie te verzorgen en door mee te schrijven aan visiedocumenten.”