Business Support

Onmisbare schakels in het totale bedrijfsproces

Ondersteunend aan de operationele afdelingen werken business support afdelingen zoals Total Quality Management, Regulatory Affairs, Finance & Control, Facilitaire Zaken, HR en diverse Management Assistentes. Deze afdelingen maken dat bedrijfsprocessen goed verlopen en dat er informatie wordt verschaft die nodig is bij het realiseren van al onze producten en diensten!

Total Quality Management

Total Quality Management (TQM) richt zich op het borgen van de kwaliteit van onze producten en procedures en is de overkoepelende naam voor 4 subdivisies:

  1. Quality Control richt zich op het controleren van onze producten en de kwaliteit van de binnenkomende goederen.
  2. Quality Assurance draait om trendanalyses en de bewaking van de kwaliteit van onze producten. 
  3. Quality Complaints is met name gericht op onze dochterondernemingen en eindklanten. Waardoor ontstaan er klachten en hoe kunnen we dit verbeteren? 
  4. Global Quality is gericht op het trainen van onze dochterondernemingen om ervoor te zorgen dat producten die vanuit Nederland worden verzonden uiteindelijk met dezelfde kwaliteit bij de eindklant aankomen.

Saskia (TQM-manager): “Binnen TQM werkt iedereen aan de beste klantbeleving. Door goed naar de interne processen te kijken, zelf kritisch te blijven en aldoor de samenwerking op te zoeken met de andere afdelingen, komen we steeds weer tot betere resultaten. De afdeling Total Quality Management is erg divers, maar wat we gemeen hebben is nieuwsgierigheid, doortastendheid en de wil om te verbeteren!”

Regulatory Affairs

Deze corporate afdeling is verantwoordelijk voor de markttoegang van de producten van Koppert. Het team houdt zich op wereldwijd niveau bezig met de ontwikkeling van wet- en regelgeving en certificeringsdossiers. Deze dossiers dienen als basis voor lokale registraties. Hiervoor investeert de afdeling in een goede samenwerking met lokale collega’s en externe partijen om tijdige productregistraties te garanderen, te onderhouden en/of uit te breiden. Daarnaast neemt het team deel aan de ontwikkelingsprocessen van productmarketingconcepten en geeft het advies voordat producten commercieel worden gebruikt. Aangezien regelgeving en richtlijnen continu veranderen, houdt het team de procedures en regelgeving bij. Tenslotte bouwt deze afdeling aan duurzame relaties tussen onze organisatie en beleidsmakers.

Sandra de Weert werkt sinds een aantal jaar als Team Lead binnen onze afdeling Regulatory Affairs.  "Het boeiende aan mijn werk binnen Regulatory Affairs, is de betrokkenheid bij alle fasen, van productontwikkeling tot export en marktuitbreiding. Wanneer je een goed idee hebt en met de juiste beredenering onderbouwt krijg je binnen Koppert de kans om hier iets mee te doen. "

Lees verder

Finance & Control

De afdeling Finance & Control is onderverdeeld in de Financiële Administratie en Treasury & Control. De Financiële Administratie is verantwoordelijk voor de debiteuren-, crediteuren-, vaste activa-  en projectadministratie. De collega’s van dit team bewaken o.a. krediettermijnen, leven de incassoprocedures na, leveren verschillende financiële rapportages en adviseren over BTW-vraagstukken. Treasury & Control waarborgt de financiële aspecten van onze divisies. Deze collega’s bewaken het budget en de vastgestelde KPI’s, analyseren business performances, signaleren kansen en risico’s en meer. Daarnaast is deze afdeling o.a. verantwoordelijk voor de AO/IC en de kostprijssystematiek. Kortom, deze collega’s zorgen ervoor dat de cijfers kloppen en dat onze assets in goede handen zijn! Onze collega's Jan en Assia vertellen graag over hun werk binnen deze afdeling. 

Jan
Manager Business Control
Assia
Senior Specialist Project & Asset Administration

HR

De HR-afdeling van Koppert bestaat uit verschillende onderdelen. De HR-Business Partners zorgen als strategische sparringpartners, samen met de manager van deze afdeling, voor het creëren van een sterke (financieel) gezonde afdeling, waarbij de juiste mensen op de juiste plaats zitten. De HR-administratie verwerkt personeelsmutaties, voert salariswijzigingen door coördineert de verlof- en verzuimregistratie. De Koppert Academy focust zich op het ontwikkelen van leerprogramma’s en leerconcepten. Het onderdeel Recruitment is o.a. verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van werving- en selectieprocessen en assessmentprogramma’s. Tenslotte ondersteunt Arbo, Veiligheid en Milieu alle afdelingen binnen de organisatie met het ontwikkelen en onderhouden van veilige en gezonde arbeidsomstandigheden op de werkplekken.

Mandy startte in 2016 als Inhouse Intercedent. “Ik vond Koppert zo’n tof bedrijf dat ik eigenlijk na dit half jaar niet meer weg wilde! Gelukkig was de klik wederzijds en heb ik de overstap kunnen maken naar Koppert zelf. Nu werk ik al een aantal jaar als HR-Business Partner.”

Lees verder

Hospitality

De hospitality afdeling maakt onderdeel uit van het HR-team. Ons hospitality team is het visitekaartje van Koppert en het eerste aanspreekpunt voor bezoekers en collega’s.
Het team is onder andere verantwoordelijk voor het beantwoorden van binnenkomende telefoontjes en e-mails, draagt zorg voor zowel interne als externe zaalreserveringen en assisteert bij de voorbereiding van diverse bijeenkomsten, trainingen en evenementen.
Daarnaast heeft Koppert een Experience Center en een eigen studio voor webinars en online vergaderingen. De hospitality afdeling is verantwoordelijk voor de aanvragen en het organiseren van het totale dagprogramma. 
 

Simone (Team Lead Hospitality): Ons Hospitality team brengt het unieke karakter van Koppert tot leven. Wij zijn het visitekaartje voor onze organisatie en genieten van de vele sociale contactmomenten die we hebben op een dag. Dagelijks staan wij klaar voor het verzorgen van het bezoek van bezoekers en collega’s, van ontvangst tot en met vertrek. De diversiteit aan bezoekers en evenementen zorgt ervoor dat geen dag hetzelfde is!

Secretarieel

De Executive Assistants en Directiesecretaresses zijn de steun en toeverlaat van onze Board-members en MT-leden. Zo zijn zij aanspreekpunt voor interne- en externe stakeholders, hebben een goed overzicht van lopende zaken binnen de organisatie en vervullen een vertrouwensfunctie waarbij discretie en tact vereisten zijn.

Ingrid (Directiesecretaresse) werkt nu al een aantal jaren bij Koppert en ondersteunt de Chief Strategy Officer. “Ik ondersteun bij de planning van zijn werk, o.a. door een sparringpartner te zijn voor hetgeen dat hem bezighoudt, door zijn afspraken te regelen, de correspondentie te verzorgen en door mee te schrijven aan visiedocumenten.”

Lees verder

Vacatures bij Business Support

Staat jouw baan er nog niet tussen? Maak dan een Job-alert aan!